Grafický design

graphic_designGrafický design je kategorie užitého umění. Výtvarné návrhy grafického designu jsou vytvářeny na objednávku za určitým účelem a jsou určeny k průmyslovému zpracování. Tiskem, realizováním trojrozměrných poutačů či nápisů, umístěním na dopravních prostředcích, billboardech, použitím na internetu, v televizi, filmu a dalších. Všechny disciplíny grafického designu – logo, logotyp, inzeráty, plakáty, letáky, typografie knih či časopisů, web design a nesčetně dalších jsou určeny k vizuální komunikaci. (wikipedia)

Tvoříme grafický design se zaměřením na firemní logotyp a jednotný vizuální styl tzv. corporate design. Kompletní zpracování od návrhu loga přes firemní tiskoviny, vizitky, hlavičkové papíry, obálky, katalogy, propagační materiály, reklamní předměty, webdesign až po firemní design manuál.

Firemní logo manuál (corporate identity) je tvořen nejen logotypem samotným, ale zejména souborem pravidel určujících jeho užití v tiskovinách merkantilních (vizitky, dop. papíry, obálky, desky) i reklamních (např. letáky, prospekty, katalogy či inzerce), případně ve webové prezentaci. Tato pravidla firemního stylu bývají obsažena v Grafickém manuálu. Ten tedy definuje jak přesnou podobu logotypu, jeho varianty a pravidla užití, ale i firemní barvy, firemní typ písma eventuálně další grafické prvky.